2016-04-17: Sinds gisteren worden onze servers aangevallen (een zware DNS attack).

Dit heeft helaas impact op de bereikbaarheid van al onze servers. We proberen om de bereikbaarheid weer op het gewenste niveau te brengen.

Onze excuses voor de overlast.

2016-01-04: Op dit moment hebben wij een Authenticatie Storing, hierdoor is het niet mogelijk om op hcc.nl en kadernet of sites die de joomla template gebruiken in te loggen.

We werken er aan om zo snel mogelijk het probleem te verhelpen

Ons excuus voor de overlast

[Extra Info: Deze storing is op 2016-01-06 opgelost gemeld]

Woensdag 2 december 2015 - 14:00 uur

Momenteel ondervinden we ernstige problemen met de centrale netwerk router.
We gaan on-site om de problemen te onderzoeken.

Gedurende dit onderzoek zal de bereikbaarheid van alle diensten ernstig verstoord zijn. Onze excuses voor de overlast.

Update
Woensdag 2 december 2015 - 23:30: We hebben vanwege een hardware defect de router vervangen door een geheel ander model. De dienstverlening zou weer hersteld moeten zijn, maar nog niet alle settings zullen direct correct zijn, omdat de instellingen van de oude router niet 1:1 overgenomen kunnen worden (ander merk en type).

Update
Vrijdag 4 december 2015 - 23:00: We zijn de firewall van de nieuwe hardware router nog aan het tunen. Daarnaast worden we afgeleid door een DNS amplification attack, die helaas veel aandacht vraagt.

Tussen 14:00 en 15:00 uur vandaag (woensdag 25 november 2015) zullen alle diensten wegens ingelast netwerk onderhoud korte tijd onbereikbaar zijn.
Graag uw begrip hiervoor.

12-05-2015 Mailserver onderhoud (afgerond)

Dinsdag 12 mei willen we onderhoud plegen aan de mailserver.
Tussen 22:00 en 23:00 zal de service uit de lucht zijn.
Graag uw begrip hiervoor.
Update 13-05-2015 13:00: De geplande update van de ESX server bleek niet mogelijk, omdat de (externe) VMware update server niet beschikbaar was. We gaan vanavond om 22:00 uur een hernieuwde poging doen. Tussen 22:00 en 23:00 zal de mailserver uit de lucht zijn.

+-+

29-03-2015 Router problemen

Zondag 29-03-2015 viel de router rond 14:00 uur uit. We blijken te maken te hebben met een hardware storing (geheugenprobleem) op de hoofd router.
We hebben kans gezien de backup router aan te zetten en te configureren. Kort voor 15:00 uur was de dienstverlening hersteld.
Het is mogelijk dat we gedurende de avond 1 of meer keren opnieuw uit de lucht gaan.

+-+